El president del Centre d’Estudis Vilassarencs (CEV) participa al col·loqui internacional de l’Eòlide al ANHIMA de París.

El dissabte passat, Alexis Serrano, president del Centre d’Estudis Vilassarencs va intervenir al col·loqui Internacional “L’Éolide dans l’ombre de Pergame V. aC – II dC”. L’encontre va concentrar els més importants experts del món en l’antiga regió grega eòlica de l’Àsia Menor (actual Turquia).

En el congrés es tractaren temes com la llengua grega i concretament el dialecte eòlic, la distribució del territori de l’Eolide, el moviment de les persones i les idees en aquesta regió així com altres qüestions derivades de les relacions entre ciutats i territoris sempre des del punt de vista de les fonts clàssiques escrites i les arqueològiques.

Serrano presentà un una comunicació referent a unes importants inscripcions epigràfiques que poden arribar a suposar un notable progrés en el coneixement topogràfic de la ciutat de Cuma, patria d’autors importants com ara Hesíode.

Posted in General.

Deixa un comentari